Vilkår og betingelser
GENERELL INFORMASJON:
I hovedetasjen er der dame og herretoalett, samt ett handicap-toalett. Til sammen er det 8 toaletter.
Der er Wifi på huset. Hastigheten på wifien kan oppjusteres etter behov, informer oss dersom dette er noe du trenger for ditt arrangement.
Vi har et rom som vi kaller ¨kakerommet¨. Her står det 4 kjøleskap og en stor fryseboks, samt hyller for oppbevaring av ting og tang, dersom det skulle være nødvendig. Dersom du trenger å bruke kjøleskapene/fryseren så si ifra, disse står uten strøm når huset ikke er utleid.
Romslig hall med god plass for å henge fra seg ytterjakker.
Vi er fleksible når det kommer til ¨ ommøblering¨ i forbindelse med arrangementer. Informer oss gjerne om dine planer, og vi kan komme med tips ang plassering av møbler osv.
Flaggstang og flagg er tilgjengelig.
Det er rikelig med parkeringsplass på baksiden. Handikap-inngang ved hovedinngangen.
Der står to-tre barnestoler på huset. En med bøyle.
Storsalen og Restauranten varmes opp med varmepumper. Resten av lokalene benytter panelovner. Dersom du ønsker at vi slår på varmen for deg, så si ifra i god tid før ditt leieopphold.
VASKING:
Angående renhold så har vi en svært samvittighetsfull renholder som vasker huset etter hver bruk.
Imidlertid er gulvene gamle og slitt, og vil aldri komme til å se helt rene ut.
Alt av dekketøy og utstyr for øvrig skal gjøres rent av leietakerne.
Det er et tillitsforhold vi må kunne basere oss på, og grendelaget har ikke folk/ressurser til å sjekke over/vaske disse tingene etter leie.
Dvs. at hvis noe ikke oppleves tilstrekkelig rengjort er det dessverre neste leietaker som må gjøre det.
Det er ikke alltid at hele huset blir vasket til neste utleie, men alle gulvarealer som er bestilt/leid skal være vasket før neste leietaker overtar.
Det vil si at hvis man beveger seg i andre deler av huset enn de man har leid, vil man kunne se merker etter forrige arrangement i disse delene.
Grendelaget og dertil drift og vedlikehold av grendhusets 800m² utleieareal utføres av et styre på 5 personer på frivillig basis. Ingen mottar lønn for dette.
I tillegg har vi det juridiske ansvaret som eierrepresentanter opp mot leietaker (kommunen) for bygdas barnehage.
Dersom leietaker mener at forholdene på huset er utilstrekkelige, ber vi om at vi blir kontaktet før eller mens arrangementet pågår.
Vi kan i utgangspunktet ikke imøtekomme reklamasjoner på frivillig arbeid.
På kjøkkenet henger der informasjon om hvordan leietaker skal forlate lokalene. Vi ber om at disse blir fulgt. Dersom vår vasker må bruke mer tid en forventet på renhold, vil vi fakturere 200,- pr time for ekstra vask.
Dersom leietaker har benyttet og skitnet til områder på huset som ikke inngår i leieavtalen, vil vi fakturere 200,- per time som går til å gjøre rent etterpå.
LYD OG LYS ANLEGG:
Dersom lyd og lysanlegg skal benyttes, ønsker vi beskjed om dette på forhånd. Bruk av utstyret krever opplæring. Utstyret skal være låst inn til en hver tid det ikke er i bruk. Eventuell skade eller hærverk på utstyret, faktureres til leietaker. Dersom leietaker opplever at utstyret er ødelagt før leietaker ankom fasilitetene, ber vi om beskjed så tidlig som mulig.
KJØKKEN:
Vi ber om at leietaker setter seg inn i bruk av kjøkkenets fasiliteter. Der skal være bruksanvisninger på bruk av komfyrene, platetoppen, steameren og microbølgeovnen. Dersom noe er uklart, ber vi om at leietaker tar kontakt med oss, før man evt. begynner å utforske. Kjøkkenet er utstyrt med mye forskjellig bestikk og servise. Dette er grendelagets eiendom, og er ikke tillatt å ta med seg hjem.
SØPPEL OG DIV AVFALL:
Vi har ingen ordning for søppelhåndtering, og ber om at alle tar med seg avfallet og kvitter seg med det på lovlig vis.
Vi har valgt å gjøre det slik da folk tidvis forlater matsøppel og lignende på huset. Noen ganger kan det ta flere dager/uker mellom hver gang noen er på huset, og da er det greit at det ikke ligger søppel å lukter.
VARMEPUMPE/AIRCONDITION
I storsalen og restauranten er det montert varmepumper. Disse er tiltenkt for oppvarming. Vi ber om at det ved ingen omstendigheter blir benyttet aircondition på noen av pumpene. Drensrøret til aircondition er ikke ført ut, så kondensvannet vil renne ut inne i bygget. På vinterhalvåret kan det være lurt å være tidlig ute med å skru på varmen. Det kan ta litt tid å varme opp lokalene. Det er ikke automatikk i at vi i grendelaget slår på varme, men si gjerne ifra dersom du kommer langveis ifra, så kan vi kanskje være behjelpelig. Ellers er det mulig for leietakere å slippe inn tidligere for å slå på varmen.
INNGANGSDØRER:
Vi har montert Yale-Doorman på to innganger. Når leieoppholdet starter, vil leietaker få tilsendt en kode for å komme seg inn på huset. Dette er en personlig generert kode som fungerer så lenge leieoppholdet varer. Det er viktig at dørene låses etter leie, og dersom huset står tomt under leieoppholdet. Dette gjelder også øvrige dører, slik som på kjøkkenet og ved scena.
GENERELLT:
Dersom noe blir skadet eller ødelagt under leieoppholdet er dette leietakers ansvar.
Dersom leietaker opplever at noe er skadet eller ødelagt før leieoppholdet startet, ber vi om at vi får beskjed om dette så tidlig som mulig. Grendehuset er vegg i vegg med Eidsfjord Barnehage. Vi ber om at leietakere tar hensyn til dette. Hovedinngangen er røykfri sone, og vi ber om at alle som skal røyke/snuse gjør dette på baksiden av bygget. Dette for å unngå sneiper/snusposer på barnehageområdet. Ellers ber vi om at alt av alkoholholdig drikke oppbevares og nytes inne i bygget. Det er leietakers ansvar å se over uteområdene etter leie, og fjerne eventuelle sneiper/snusposer/søppel eller tomgods.